627 67 41 54

Dilluns a divendres de 9.00 a 20.00

Quines són les especialitats del centre?

El nostre centre abarca la prevenció, detecció i tractament dels principals problemes relacionats amb la salut mental de la població.

Tot i així, existeixen alguns serveis especialitzats en els que som referència.

Simptomatologia ansiosa i trastorn per ansietat

L'ansietat és una emoció normal i adaptativa que ens prepara per a respondre a situacions de perill o desafiament. No obstant això, quan els símptomes d'ansietat es tornen freqüents, intensos i difícils de manejar, poden interferir amb la nostra vida quotidiana i donar lloc a un trastorn d'ansietat.

Alguns dels símptomes que es poden relacionar amb l'ansietat són les preocupacions constants, fins i tot per assumptes menors, els pensaments catastròfics o anticipació del pitjor, la
dificultat per a concentrar-se. També hi ha símptomes físics com la sensació d'opressió en el pit o dificultat per a respirar, la tensió muscular, o les alteracions gastrointestinals, com a nàusees o diarrea. Aquests símptomes són una mostra de les moltes maneres que l'ansietat pot manifestar-se.

Encara que aquests símptomes poden aparèixer de manera esporàdica en resposta a un esdeveniment estressant, és important parar esment si persisteixen, s'intensifiquen o afecten el funcionament diari.

Reconèixer i tractar els símptomes d'ansietat en les seves etapes inicials és fonamental per a prevenir el desenvolupament d'un trastorn d'ansietat. Quan s'identifiquen signes d'ansietat persistent, és convenient buscar ajuda professional.

Els tractaments actuals són altament efectius i poden retornar l'equilibri i benestar a la teva vida.

L'ansietat no ha d'ignorar-se, però sí que pot gestionar-se amb les eines adequades.

Hombre preocupado

Dislèxia i dificultats de l'aprenentatge

UBINDING

Fa més d'una dècada,  un grup d’investigadors de la Universitat de Barcelona, van començar a desenvolupar una intervenció intensiva per a la millora de les habilitats lectores d’infants dislèxics o que presentaven dificultats sense arribar a tenir un diagnòstic formal.

Aquell projecte d’investigació es va conèixer com a Projecte Binding i aviat començaria a fer-se gran. La seva aplicació a nivell particular així com a nivell escolar, demostrava una millora significativa en les habilitats lectores dels infants que l’utilitzaven.

El treball d’UBinding es basa en el model RTI(response to intervention) on el progrés individual marca el següent pas i la dificultat de la sessió s’adapta als resultats obtinguts a l’anterior. Un nivell de personalització que ha demostrat ser el més efectiu davant aquestes dificultats.

A l’any 2017 l’antic projecte Binding passa a denominar-se UBinding Universitat de Barcelona. A l’any 2019 UBinding demostra la seva eficàcia a través d’un estudi científic  que és publicat. Veure l'article.

Després d’anys de desenvolupament i milers d’infants atesos, UBinding es manté viu amb l’esperit innovador i amb l’objectiu que ningú es quedi enrere en la lectura.

Per ampliar la informació d'UBinding poden visitar el seu web  https://www.ubinding.cat/

i/o els seus perfils en xarxes socials  INSTAGRAM   FACEBOOK

TDA i TDAH

Servei NPS i ACAP

El Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) és un trastorn neurobiològic que implica un desenvolupament inadequat del nivell d'atenció, hiperactivitat i impulsivitat que interfereix significativament en l'aprenentatge, l'adquisició d'hàbits i l'adaptació del nen a l'entorn social i familiar. Els símptomes es manifesten en diferents activitats i àrees, essent una de les causes més freqüents de fracàs escolar.

Un diagnòstic precoç i fiable permet millorar la qualitat de vida dels afectats i de les seves famílies.

El diagnòstic clàssic del TDAH es basa en dades clíniques, mitjançant la detecció de símptomes d'inquietud motora, impulsivitat i manca d'atenció que són presents de forma persistent en l'infant i que interfereixen clarament en el seu funcionament acadèmic, social i familiar.

Per poder realitzar el diagnòstic de manera tradicional són necessàries nombroses entrevistes i períodes d'observació per arribar a un diagnòstic fiable.

El desenvolupament tecnològic i científic recent permet aplicar un nou paradigma al diagnòstic del TDAH mitjançant l'estudi del procés d'atenció visual i la resposta a diferents estímuls.

La Clínica Psicològica UB compta amb aquesta tecnologia, i gràcies a aquests dispositius pot aportar dades objectives al diagnòstic.

La combinació d'aquestes proves amb les exploracions neuropsicològiques i les entrevistes, suposen per a l'usuari un diagnòstic adequat i són la base per construir un tractament adaptat.